ברגע האמת, דגל ואגודה ירוצו בנפרד? | הפרשנים מעריכים

    ישראל בן צבי No Comments on ברגע האמת, דגל ואגודה ירוצו בנפרד? | הפרשנים מעריכים

    הפרשנים הפוליטיים איתי גדסי וישי כהן שוחחו עם בצלאל קאהן ב"מהדורה המרכזית" על אפשרות הריצה העצמאית של דגל התורה ואגודת ישראל | גדסי: "חשבתי שזה קוריוז אבל אני רואה שבדגל משתעשעים ברצינות ברעיון הזה" | כהן: "במקום להתעסק במריבות, שיחזירו הביתה את עשרות אלפי הקולות שעזבו אותם" | האזינו

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם הדיבורים על פיצול בין דגל התורה לאגודת ישראל לקראת הבחירות הקרובות יתממשו? בשיחה עם בצלאל קאהן ב"מהדורה המרכזית" התארחו הפרשנים הפוליטיים איתי גדסי וישי כהן, וניסו להעריך מה יהיה ברגע האמת.

    ישי כהן: "עד היום של סגירת הרשימות בי"ט אלול אם אינני טועה, נעסוק בהרבה ספינים. גם בסיעות החרדיות, בין אגודה ודגל, וגם בציונות הדתית בין סמוטריץ' לבן גביר. בדגל מאד זועמים על אגודה, אבל גורמים בדגל אומרים לי שהסיכוי שהם ירוצו לבד שואף לאפס. ראשית בגלל שהם לא ערוכים לכך, וגם בגלל שהם לא ייקחו סיכון שאגודה לא תעבור, אבל הם ככה"נ יחתימו את אגו"י על מסמכים שלא יילכו לצעדים חד צדדים בנושאים החשובים כמו החינוך החרדי ולימודי ליב"ה".

    גדסי: "בסופו של דבר יש הסכם שנחתם במערכת הבחירות האחרונה, הפרת ההסכם תסכן את שני המפלגות. אני הייתי מהמר שאף אחת לא תעבור, או ששניהם יעברו, לא יודע מאיפה כולם מניחים שרק דגל תעבור, אגודה יכולה להביא קולות חדשים, מהפלג הירושלמי או מחסידויות שלא הצביעו, כל אחת יש לה מאגר שיעזור לה. לרוץ בלי שום תוכנית זה לא רציני, חשבתי שזה עוד קוריוז אבל אני כן רואה שבדגל משתעשעים ברעיון הזה".

    ישי כהן: "ממה שאני שומע משני אנשים שמאד מקורבים לראש הישיבה, הגרי"ג אדלשטיין לרפוא"ש, יש זעם רב בדגל על אגודה, ראש הישיבה מדבר מאד בתקיפות על מה שקרה בחינוך, אבל הם ירוצו יחד בבחירות הקרובות. ב 2015 אלי ישי רצה ריץ' רץ' עם ש"ס, ואפילו הסכים בסוף ל 1 מתוך שלשה, דרעי לא הסכים שתהיה לו מפלגה בתוך מפלגה, כשרואים את העימותים היום ביהדות התורה מבינים כמה הוא צדק".

    גדסי: "מומלץ גם לסמוטריץ' ובן גביר ללמוד מזה שמי שמתעקש יותר מידי יכול לראות את הכנסת הבאה מהבית. אם אלי ישי היה עובר הפןליטיקה החרדית הייתה אחרת לגמרי ממה שאנחנו רואים היום. ממליץ לדגל ואגודה להפסיק להשתעשע בפילוגים".

    "בשנתיים האחרונות הוכח שהמפלגות החרדיות איבדו עשרות אלפי קולות" אמר כהן, "אלה המצביעים שצריכים להביא, השוליים התרחבו ובהם צריך להשקיע. אם הם יתעסקו במריבות בזמן הזה לא לא מה שיעזור. אם בתוך פחות משנה 70\80 אלף מצביעים לא הלכו לקלפי, וזה בלי הגידול הטבעי, לזה קוראים שוליים שהתרחבו. הקמפיינים צריכים להתחיל מעכשיו לא שבועיים לפני הבחירות".

    האזינו לשיחה המלאה:



    0 תגובות